Tradedoubler lanceert Interest Based Advertising

Vanaf morgen start Tradedoubler met de gefaseerde invoering van Internet Based Advertising. Tradedoubler definieert Internet Based Advertising als volgt:

Interest based advertising is TradeDoubler’s oplossing voor het optimaliseren van advertentieselecties voor een bepaalde bezoeker. De selectie van advertenties is gebasseerd op een interesseprofiel dat opgebouwd wordt tijdens het bezoeken van websites in het TradeDoubler netwerk.

In de praktijk werkt het als volgt: Je plaatst je (affiliate)website in de best passende van de categorieën van Tradedoubler (bijvoorbeeld reizen, sport etc). Vervolgens plaatst Tradedoubler bij iedere bezoeker van je website een cookie en meet zo welke andere websites, die gebruik maken van Tradedoubler en binnen een bepaalde categorie zijn geplaatst, door deze bezoeker bezocht worden. Mocht iemand nu relatief vaak een reiswebsite bezoeken, dan krijgt deze persoon meer reis gerelateerde advertenties te zien.

In tegenstelling tot Adsense, dat vooral op basis van de tekst op een website bepaald welke advertenties getoond worden, is het bij Interest Based Advertising het gedrag van de internet gebruiker dat centraal staat. Theoretisch zou iemand die 10 reiswebsites bezoekt en vervolgens een website over films, op de filmwebsite advertenties te zien krijgt gerelateerd aan reizen.

Privacy

Tradedoubler is niet in staat de profielen naar individuele gebruikers te herleiden en houdt zich aan IAB richtlijnen voor behavioural targeting. De publisher kan ervoor kiezen om zijn websites niet in het netwerk van Interest Based Advertising op te laten nemen. De bezoeker kan ervoor kiezen om de Internet based Advertising cookies te blokkeren op zijn computer.

Een initiatief van Tradedoubler dat, wanneer het goed wordt opgepakt door affiliates, een serieus alternatief kan zijn voor Google Adsense. Of, in ieder geval, voor het gebruik van Adsense door Affiliates die meestal de ´adverteerder´ opnemen die de hoogste eCPC opleveren.

0 reacties

  1. 1
  2. 2
  3. 3

    Ik ben erg enthousiast over deze nieuwe advertenties. Ik heb het gevoel dat de bezoekers van mijn sites een beetje AdSense-moe zijn geworden en met TradeDoubler haal ik goede resultaten maar het beheer van alle banners en links is ontzettend veel gedoe. Ik hoop dat deze manier van adverteren me minder werk oplevert en hetzelfde (liefst beter!) resultaat.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.