Zanox introduceert Direct Ads & Retargeting op CPA basis

Innovaties binnen Affiliate Marketing worden door het Affiliateblog altijd toegejuicht, ditmaal heeft Zanox twee nieuwe ‘tools’ voor affiliates toegevoegd. Met deze tools is het mogelijk om te retargeten en is er een mogelijkheid om Direct Ads te plaatsen. Volgens ons is het voornamelijk een innovatie voor de Zanox Adserver, wat weer interessant kan zijn voor websites zonder goed verdienmodel of als extra inkomsten. (Bijvoorbeeld een Nederland.fm ofzo, iets met miljoenen pageviews). In het algemeen worden ‘Direct Ads’ vaak ervaren als extra inkomsten naast Adsense (of als je website een ‘ban’ te pakken heeft van Adsense, wat ook steeds vaker voorkomt), wellicht dat Zanox het lukt om de boel om te draaien. Als dat het geval is zullen we er nog zeker veel berichten aan gaan besteden :). Overigens leuk detail: de innovaties zijn doorgevoerd op aanraden van een tip van een affiliate op de vorige Zanox Expert Day.

Zanox introduceert direct ads en retargeting op basis van CPA

Amsterdam, 25 januari 2011 – Zanox stelt de nieuwe online advertentievormen Direct Ads en Display Retargeting beschikbaar voor haar partners. Het affiliate netwerk, marktleider in performance advertising in Europa, biedt de twee nieuwe vormen van online adverteren geheel performance based aan. Aangesloten publishers in het Zanox netwerk worden door adverteerders vergoed voor een gerealiseerde verkoop of lead.

Direct Ads is de vorm van tekstlink-adverteren waarbij tevens een afbeelding en een logo worden getoond. De verschillende aanbiedingen rouleren en worden met een algoritme geoptimaliseerd naar conversie. Display retargeting is een vorm van banner adverteren waarbij bezoekers van webshops later opnieuw worden benaderd voor een herhaalbezoek. In beide gevallen hoeft de publisher alleen eenmalig een banner te plaatsen op hun website. De vormen van adverteren stond niet eerder ter beschikking aan affiliates.

“Wij wilden textlink-advertising en display retargeting ook aanbieden aan onze publishers”, aldus Roger Kenbeek, algemeen directeur van Zanox Benelux. “De ontwikkelingen op het gebied van performance advertising nemen snel toe en adverteerders zijn zeer geïnteresseerd in display retargeting en text-link advertising op basis van CPA. Door nieuw ontwikkelde technologie kan Zanox dit nu ook aanbieden via ons eigen premium publisher netwerk. We verwachten op basis van resultaat zelfs betere omzetten te realiseren voor onze adverteerders en publishers.”

Voor de realisatie van de nieuwe tools werkt Zanox samen met verschillende technologie-partners. Display retargeting werkt op basis van een door Zanox ontwikkelde Mastertag. Na implementatie van deze mastertag op de websites van adverteerders, kunnen meerdere publishers gelijktijdig retargeting inzetten. Voor deze innovatieve oplossing ontving het Britse zusternetwerk van Zanox, Affiliate Window, onlangs de prestigieuze Econsultancy’s Innovation Awards 2010.

Zanox is aanwezig op de Webwinkel Vakdagen 2011 (stand A027) op 26 en 27 januari en introduceert hier officieel de nieuwe performance solutions. De nieuwe kanalen zijn per direct beschikbaar en te vinden in het portfolio van Zanox.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>