Groupon reclames in de Super Bowl (3 mil voor 30 sec)

Een berichtje buiten de reguliere berichtgeving over het ‘zeer’ bekende online bedrijf Groupon: Dat marketing – en de wens voor aandacht – heel erg belangrijk blijft voor Groupon bleek tijdens de Amerikaanse Super Bowl. Het bedrijf ontwikkelde een aantal controversiële advertenties en weet zo (wederom) de nodige aandacht op zichzelf te vestigen. Groupon heeft voor de Super Bowl reclames een blik bekende Amerikanen opengetrokken die de wereldwijde problematiek aankaarten. Zo passeert het onderwerp Tibet de revue, horen we over de schoonheid van walvissen en leren we dat  kappen van het tropisch regenwoud onherstelbaar is. Goed van Groupon dat ze ons hierover informeren, maar er is natuurlijk nog iets veel belangrijkers…
Er zullen veel mensen zijn bij wie de reclames niet in de smaak zullen vallen. Anderen zullen ze daarentegen briljant vinden. Groupon bereikt er in ieder geval mee wat ze willen bereiken, want de aandacht voor de reclames zal er ook online weer volop zijn!

0 reacties

  1. 1

    Deze zijn inderdaad geslaagd, dan weten we meteen waar het investeringsgeld naartoe gaat :-).

    De reclames van Coca Cola en Audi zijn ook leuk vind ik.

  2. 2
  3. 3

    @ Vincent Negatieve reacties waren te verwachten op zo`n campagne en ik vermoed dat de reacties die Andrew Mason geeft al in het scenario voorkwamen. Maar denk je dat Groupon hier schade aan ondervind of juist van profiteert? Ik houd het op dat laatste. Ik weet nu bijvoorbeeld dat Groupon goede doelen steunt en het opneemt voor vrouwen 😉 , een niet al te onbelangrijke doelgroep van Groupon.

  4. 4
  5. 5
  6. 6

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>