Explosieve groei Daily Deal sites

Wat is er nieuw aan deze info vraag je je af? De precieze cijfers: In de US zijn op dit moment 400 daily deal sites actief (ter info, vorig jaar oktober waren dit er nog 80) De best lopende actie van februari was een kortingsactie van 69% op vleeswaren in Toronto. Hier waren 14.400! bonnen van verkocht, dat is een hoop koe voor één zo’n actie! Waar maken daily deal sites de grootste marges op? Op ‘Hair removal”! Deze info (en meer) komt uit een sterke presentatie van Yipit (een daily deal aggregator, wel biased dus)

De groei van Daily Deal sites is vrij fors, eind dit jaar zullen er zeker meer dan 1000 daily deal websites beschikbaar zijn in de US. In Nederland zijn er nu een stuk of 10 actief, (al zie ik bijvoorbeeld bij een sweetdeal.nl al maanden lang een dode site staan). Uit de US hoor je nu overigens wel steeds meer negatieve verhalen over de customer loyalty van Groupon gebruikers. Deze zou namelijk erg laag liggen en een samenwerking dus minder interessant maken voor eigenaren van winkels. Iedereen heeft in ieder geval een uitgesproken mening over deze websites, dit maakt het des te interessanter om alles te volgen.

0 reacties

  1. 1

    14.400 bonnen.. Dat is veel.

    Ik vraag me af hoe belangrijk affiliate marketing is voor een partij als Groupon en Livingsocial. Zien ze dit als een belangrijk aspect van hun marketing strategie of is het een leuke “extra”?

  2. 2
  3. 3

    @Barvee Zelf hebben wij ook het vermoeden dat ze op de terugweg zijn, echter kunnen ze natuurlijk nog wel een hoop aanpassingen maken. De ‘zoveel’ miljoen e-mailadressen hebben ze al .

  4. 4
  5. 5

    Een emailadres mag je standaard nemen dat het zo’n 3 tot 4 keer kan gemaild worden en dat het dan “op” is. Ik zie niet alleen op Twitter maar zelf ook uit eigen ervaring dat mensen al een tijdje in de fase zitten dat ze zich uitschrijven.

    Uiteindelijk vraag ik mij af hoe groot zo’n deal ook is. Wat is 40 tot 100 verkochte dagdeals op een totaal van een paar honderduizend abonees. Ik denk dat veel mensen zich vaak miskijken op de “naam van een groupon” doch dat die adverteerders beter eens bij ons 🙂 zouden aankloppen of bij kleinschaliger doch meer actiegerichte partijen en geen beursgenooterde internetbubbels waarbij volgens mij de controle van het geheel wel eens zou verloren kunnen gaan.

  6. 6

    @Barvee, zelf denk ik niet dat Groupon de bubbel is maar meer alles eromheen, alles eromheen drijft de prijs alleen maar weer meer op voor de marktleider, aangezien de marktleider ‘atijd’ benoemd wordt in vrijwel alle media berichten over deze markt. Zo ook weer hier 🙂

  7. 8

    Een grote kans voor Groupdeal om hier eindelijk dan eens een link te scoren zonder dat Groupon een link heeft, als ik hen was had ik hier uitvoerig op gereageerd. (met linkje)

  8. 9

    De sites schieten inderdaad als paddenstoelen uit de grond op het moment. Ook hier in Nederland. Ik verwacht dat we hier het komende jaar veel wildgroei zullen zien.

    Overigens is sweetdeal.nl nog niet officieel gelanceerd las ik laats ergens. Diezouden volgens mij in April van plan zijn dagaanbiedingen te gaan aanbieden. Ik kan alleen de bron even niet meer vinden….

  9. 10

    Inderdaad ook in NL al een flinke groei in dagaanbiedingen. Op dit moment zijn er zo’n 45 sites actief en ook de gevestigde orde ziet de voordelen van dagaanbiedingen. Overigens is sweetdeal.nl nu al wel actief en zo te zien lopen de aanbiedingen daar prima.

  10. 11
  11. 12

    Dank Jochem,

    Wat Prijzer onderscheid is dat het niet alleen dagaanbiedingen verzameld maar ook alle andere afgeprijsde artikelen uit zo’n 220 webshops. Zoiets als digitaal rondlopen in de stad je je al dan niet laten verleiden door een leuke afprijzing.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>