Nuon: 25% van de online sales via Affiliate Marketing

Nuon & Affiliate Marketing, na de Zalando case de volgende case van een adverteerder op het gebied van Affiliate Marketing, wij plaatsen deze cases altijd als er leuke cijfers bijstaan en er nieuwswaarde in het artikel zit. We vragen hier niets voor. Geschreven door Catherina Carvalho, affiliate marketeer @ Nuon. ( linkedin )

Nuon & Affiliate Marketing

Nuon is in 2010 gestart met affiliate marketing. Na een pitch met diverse affiliate netwerken zijn we een samenwerking met Daisycon aangegaan. Van onze affiliates horen we regelmatig terug dat ze dit een prettig en professioneel netwerk vinden om mee te werken, dit was voor Nuon een van de doorslaggevende factoren bij de selectie van een netwerk.

Binnen het Nuon affiliate programma zetten we concurrerende aanbiedingen in waarvoor we specifieke affiliate landingspagina’s ontwerpen. In 2010 hebben we reeds een aantal zeer succesvolle campagnes gedaan binnen het affiliate programma. De campagne Power Deal in oktober was een groot succes, niet alleen in de sales, maar in deze campagne hebben we ook diverse A/B tests toegepast en hebben we laten zien hoe affiliate marketing een crossmediale campagne kan versterken. Binnen enkele maanden is ons affiliate programma gegroeid naar 25% aandeel in de totale online sales van Nuon, waar we erg trots op zijn.

Door goed te communiceren met affiliates en flexibel om te gaan met huisstijl elementen binnen deze campagne konden we samen met onze affiliates effectieve Powerdeal landingspagina’s en mailings maken. Ook onze processen passen we aan waar nodig, zo hebben we voor affiliates een apart verkort orderproces ingericht zodat onze affiliate partners snel kunnen worden uitbetaald.

Samenwerken is de sleutel tot succes. Door samen met affiliates te leren en nieuwe dingen te testen groeit ons affiliate programma uit tot een zeer succesvol sales middel, voor Nuon, maar ook voor onze partners.

In 2011 willen we ons netwerk nog verder versterken door meer partners kennis te laten maken met ons programma. We hebben plannen genoeg en staan open voor suggesties van affiliates om ons programma nog effectiever te maken. Ons doel is om de sales naar een 30% aandeel van de totale online sales te trekken.  Dit proberen we te bereiken door onder andere met affiliates a/b tests op te zetten. Uit de eerste resultaten kunnen we reeds zeggen dat we de conversie hierdoor met gemiddeld 0,5% conversie hebben verbeterd.

Wil je meer weten over het affiliate programma van Nuon?  Zoek dan contact met Catherina Carvalho, de Affiliate marketeer van Nuon via  Twitter @Nuonaffiliate , mailto: Catherina.Carvalho@nuon.com – En natuurlijk kan je ons ook vinden op de affiliatedag 2011.

0 reacties

  1. 1

    Ik nodig jullie allemaal van harte uit langs te komen op onze stand op de affiliatedag om kennis te maken/ bij te praten.
    Samen met mijn collega Rob van den Berg sta ik tot jullie beschikking.

    Wij hebben er in ieder geval al heel veel zin in!

    Tot 31 mei!

    Groeten,
    Catherina

  2. 2
    • 3

      Niet zo’n mooie stand als dat van ons in ieder geval 😉
      En wij van Nuon zijn inderdaad de enige adverteerder die er (alleen) staan. We zijn al aan het aftellen tussen het sales tellen door 😉

  3. 4
  4. 5

    Bedankt voor je berichtje!
    De prognoses zijn ambitieus, we willen uiteraard nog meer sales uit dit kanaal halen en kijken naar allerlei verschillende mogelijkheden van sale en leadgeneratie. Mijn doel is om het dit jaar nog naar de 30% te krijgen.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>