Reisverslag – Daisyon @ Terschelling

Een verslag van Daisycon (Seger Geerars) over de tweede trip van Daisycon dit jaar, dit keer was de trip iets dichter bij huis, (wel met beter weer overigens) namelijk naar Terschelling:

Vrijdag 21 mei is Daisycon met ruim 60 publishers en collega’s naar Terschelling afgereisd. Speciaal voor dit erebezoek werd het eiland 2 dagen omgedoopt tot: Daisyeiland.

Omstreeks 10.00 uur vertrokken we vanuit Harlingen met een oud kokkelschip naar onze bestemming. Halverwege onze tocht kwam een enorme reddingsboot ons ´enteren´ waarna we in groepjes van 10 de boot mochten verlaten om te genieten van een spectaculaire tocht over het water van ongeveer 70km per uur. Gelukkig; voor onze gemoedsrust mochten we het laatste deel van de tocht over het water toch weer voortzetten met het kokkelschip.

Eenmaal aangekomen op Terschelling konden we de bagage achterlaten en kregen we een fiets. Met de fiets reden we naar een plek op het eiland waar midden in de natuur een heuze picknicklunch voor ons gereed stond. Direct mochten we kennismaken met de pure flora en fauna van Terschelling: In de zon aan het water met fluitende vogels en een broodje cranberry paté. De cranberry is niet voor niets één van de delicatessen van het eiland.

Met de fietsen werden we in groepen verdeeld en startte een fiets GPS-toer over het eiland. De winnaarsmentaliteit was flink aanwezig. Om de Daisycon Challengebeker binnen te halen werden smartphones en shortcuts over zandpaden ingezet. Of het altijd sneller was is de vraag, je leert in ieder geval wel op deze manier elkaar en het eiland beter kennen.

Dit brengt ons bij een stukje geschiedenis van het eiland. Wist je dat er maar liefst drie  taalvarieteiten op het eiland worden gesproken en dat Terschelling voor bijna 80% bestaat uit duinlandschap en kwelders?

De GPS-toer eindigde bij het hotel waar iedereen zich nog even kon ontspannen. Hierna kregen we op een strandpaviljoen een barbecue voorgeschoteld en werden de winnaars van de Daisycon Challengebeker bekend gemaakt. Een eilander DJ zorgde voor swingende muziek, waarna het avondprogramma werd voortgezet in bar-dancing De Braskoer. De afterparty in het hotel sloot de dag.

Na een stevig ontbijt op zaterdagochtend fietsten we naar een plek op het strand waar iedereen kon brandingraften, brandingkanoën, beachgolfen, boogschieten en luieren! Een hoogtepunt waren de zeehonden die ons kwamen bewonderen.

Met een heerlijke oudhollandse lunch (broodjes kroket) in het dorpje Formerum (tegenover de Appelhof) fietsten we over de dijk terug naar de haven. Op de snelle veerboot in de richting van Harlingen kreeg iedereen de laatste kans om een deal die in de Braskoer was besproken te beklinken. In Harlingen namen we afscheid van elkaar en ging iedereen weer zijn eigen weg.

De affiliatetrip naar Daisyeiland Terschelling is naar ons inzien zeer geslaagd geweest. Iedereen bedankt voor de gezelligheid!

Meer foto’s zijn te vinden op de Facebook groep van Daisycon (best slim overigens om zo’n groep te laten groeien via foto’s van een event, goed gevonden)