Affiliatedag 2011

Gisteren is alweer de vierde editie van de Affiliatedag gehouden, ook dit keer was de locatie de Fabrique in Utrecht, een grote fabriekshal ingericht speciaal voor dit soort evenementen. Dit jaar was het weer iets drukker dan vorig jaar en de zaal zat dan ook goed vol.

De dag werd geopend door de dagvoorzitter Wim Andrea die keynote Joost de Valk aankondigde. Joost de Valk sprak over de Panda update van Google. Ook behandelde hij hoe affiliates zich het beste konden wapenen tegen deze Google update en gaf hij zijn visie op de Nederlandse affiliates.

De Affiliatedag bestond ook dit keer uit een aantal parallelrondes, je kan dus niet alle sessies volgen aangezien ze op dezelfde tijd gegeven worden. Je kiest de onderwerpen die jou aanspreken en als je wilt kan je de rest van de sessies nog eens rustig bekijken op Affiliatedag.nl.

Na de opening kon er gekozen worden uit drie sessies:

  • Affiliate Marketing in de ideale wereld
  • Case internationale adverteerder
  • Panel: ask the travel experts

Hierna begon de lunch ook dit deel was uitstekend geregeld, met een ruime keuze in mini broodjes en cateraars die rondliepen met soep. Naast de mogelijkheid om te eten was dit tevens een prima gelegenheid om nieuwe contacten te maken en oude contacten te hernieuwen. Na ongeveer een uurtje begon de 2e parallelronde.

Deze bestond uit de volgende sessies:

  • SEO website clinic
  • Als affiliate naar het buitenland
  • Succesvol samenwerken met een bureau

De 3e parallelronde bestond uit de volgende sessies:

  • Quality matters, snelheidsoptimalisatie, de effecten en tools
  • Waarde van cashback en kortingscode sites en de ontwikkelingen op het gebied van cookie wetgeving.

Na deze inhoudelijk zware sessies was het hoog tijd voor een pauze, dit betekende natuurlijk niet dat er niet werd nagediscussieerd over bepaalde onderwerpen, vooral de nieuwe cookie wetgeving was stof tot discussie. Tevens waren de cijfers die Ralph Remkes presenteerde over de tests met kortingscode websites en spaarprogramma’s verrassend te noemen.

Voor de laatste parallelronde kon men kiezen uit de volgende sessies:

  • Affiliate marketing marktmonitor & update
  • Affiliate marketing 3.0
  • Starten met affiliate marketing en werken met productfeeds

De dag werd uiteindelijk afgesloten met een borrel en een diner waarbij de affiliates, media bureaus, affiliate netwerken en merchants alle tijd kregen om te netwerken want hier is natuurlijk de Affiliatedag bij uitstek de meest geschikte plek voor!

Al met al was Affiliatedag 2011 een daverend succes, wij raden dan ook iedereen, binnen deze markt, aan om de Affiliatedag te bezoeken. Je krijgt erg veel informatie over de markt, je kan er goede contacten op doen, en het is ook nog eens een erg gezellig event!

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>