Zanox-M4N Leading in NL

Euh, dit is niet het echte logo =)

Om de combinatie Zanox-M4N kan men in Nederland op het gebied van affiliate marketing simpelweg niet meer heen. Dat was voornamelijk de strekking van de achtste Zanox-M4N expertday in de Heineken Experience in Amsterdam.

Het was de presentatie van Yori Klaassen Bos (Head of Publishers) die dit zonder deze woorden concreet uit te spreken duidelijk maakte. De strategie van het Zanox-M4N salesteam heeft er dan ook een grote focus bijgekregen, namelijk: ‘Exclusiviteit’.  Van de 14 meest recent aangesloten adverteerders waren er namelijk 10(!!) exclusief.

Tijdens deze presentatie kwam een lijstje exclusieve adverteerders naar voren (dit zijn dus niet alle exclusieve campagnes) Een lijstje wat blijkbaar alleen maar aan het groeien is, met daarbij ook nog eens de grotere partijen in Nederland.

  • 1DayFly (BE)
  • Agis (interessante open presentatie overigens op de expert day!)
  • All Saints (nieuw!)
  • Asos.com (BE)
  • Bankgiro Loterij
  • Bjorn Borg (binnenkort!)
  • Boss (binnenkort!)
  • Coolblue (nieuw!)
  • De Bijenkorf (nieuw!)
  • De Tuinen (binnenkort!)
  • French Connection (binnenkort!)
  • G-Star (binnenkort!)
  • Hema (nieuw!)
  • Iberia (BE)
  • Independer
  • Keytrade Bank (BE)
  • Lidl Reizen (binnenkort!)
  • Miss Etam (binnenkort!)
  • New Look (binnenkort!)
  • O’Moda
  • Postcode Loterij
  • Sarenza
  • Topshop (binnenkort!)
  • Ugg Australia (binnenkort!)
  • V&D
  • Vimodos (nieuw!)
  • Vrienden Loterij
  • Wimdu (nieuw!)
  • Zalando
  • Zekur
  • Zilveren Kruis

Leading? Onze omzetschattingen

Tezamen zouden volgens onze schattingen de twee netwerken in 2010 goed zijn voor zo’n 28 miljoen euro omzet. Waarbij in het eerste half jaar van 2011 naar onze schattingen en de signalen uit de markt zanox een stijging met dubbele cijfers heeft neergezet en M4N ongeveer gelijk heeft gepresteerd met 2010. (Waarop het totale verschil met het jaar ervoor dus een klein beetje gegroeid zou zijn)

Wellicht tijd voor de concurrenten om toch wat andere zinnen in de persberichten te gebruiken aangezien er door deze overname toch echt wel een forse marktleider is ontstaan. Al is iedereen natuurlijk vrij om te communiceren wat men wil =) Enne Remko Nugteren had dus toch gelijk in zijn Emerce interview. (Al was hij gewoonweg iets te vroeg)

0 reacties

  1. 1

    Is er al wat bekend (gemaakt) over het verder verloop van het samengaan. Er zal een moment komen dat er 1 backend gebruikt gaat worden, nu ben ik zelf geen fan van de achterkant van Zanox, met die van M4N kan ik aardig goed overweg (al gaat deeplinks maken nog steeds omslachtig), ik ben een beetje bang voor een stroef overgaan naar 1 backend waardoor ik veel tijd kwijt ga zijn voor alles weer goed zetten. Het weerhoudt mij er momenteel van om M4N/Zanox als 1e keuze te hebben..

  2. 2

    Er is zeker meer over gezegd, het gaat allemaal richting het huidige systeem van Darwin (affiliatewindow) en er is ook gezegd dat het uiteindelijk zeker naar één systeem zal gaan (Dus M4N zal ook over gaan). Zanox is tot nu toe ‘concreet’ slecht in het zetten van grote stappen op het gebied van de interface (zo niet vrijwel alle affiliate netwerken buiten Tradetracker), dus het is wel weer afwachten. Heb er dit keer meer vertrouwen in, eind oktober is de deadline geloof ik.

    Darwin van Affiliatewindow is verder top of the bill. Heel fijn om mee te werken.

  3. 3

    Dag Stveg et all, we hebben inderdaad verteld dat we op lange termijn het M4N netwerk willen integreren in het Zanox netwerk. Onze overtuiging is namelijk dat als we alle innovatie kracht inzetten op een platform, we op lange termijn meer functies en waarde kunnen toevoegen dan als we dat los van elkaar zouden doen. Daar heeft iedereen voordeel van.

    Een belangrijke overweging van M4N en Zanox om samen te gaan is de commitment die Zanox maakt om te investeren in het systeem en de filosophie die Zanox daarvoor heeft geadopteerd. Zoals Jochem zegt, Zanox heeft daarbij veel naar Affiliate Window in de Uk gekeken maar je ziet ook dat M4N en de wijze van werken daar heel veel van weg heeft. We hebben altijd ingezet op:

    1) transparantie voor Adverteerders en Affiliates zodat je elkaar makkelijker kan vinden en zaken doen
    2) communicatie tussen partijen. De eenvoud van de interface is natuurlijk ook erg belangrijk.

    Met de lancering van Marketplace rond 21 oktober zal daar een eerste grote stap gezet worden.

    We beseffen ons heel goed dat we voor onze partners, publisher/affiliates, adverteerders en bureaus zo moeten doen dat het per saldo meer oplevert om van een systeem te gaan gebruiken i.p.v. 2. Bovendien moet de hoeveelheid werk zo weinig mogelijk zijn mocht je overstappen. Om de Netwerken te integreren is zeker niet makkelijk en we kunnen daar alle hulp bij gebruiken.

    Daarom hebben we bedacht dat we een stap voor stap aanpak doen net als bij het lanceren van versies van een website. Daarbij willen we eerst focussen op het aanbieden van de twee netwerken dat adverteerders van beide tegelijkertijd kunnen inzetten. En dan stap voor stap belangrijke functies van M4N ook in Zanox aan te bieden.

    We hebben nu een grove inschatting dat dit proces 1 jaar tot 1,5 gaat duren maar dit is nog een hele grove inschatting als het langer moet duren dan duurt het langer, maar mocht er de vraag naar zijn en hel lukt sneller zullen we dat ook niet nalaten. Het belangrijkste blijft dat de waarde die we toevoegen groter wordt dan als twee netwerken separaat voort zouden blijven bestaan.

    Het eerste mooie resultaat is de iphone android APP voor publishers om resultaten in Zanox te zien. Dat is er een die in Amsterdam ontwikkeld is en nu wereldwijd wordt uitgerold.

    vr. gr.

    Thomas Joosten

  4. 4

    Ik denk dat de samenwerking een stap is in de juiste richting. De trend is dat uiteindelijk alleen grote partijen kunnen overleven en met deze samensmelting ontstaat er een nog sterkere partij.

    Wij maken al gebruik van beide netwerken en hebben dan ook veel vertrouwen in deze fusie/overname.

Laat een reactie achter op Kortingsplanet Reactie annuleren

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.