Ad:tech New York

Op 6, 7 en 8 november van dit jaar vond de ad:tech in New York plaats. Eerder dit jaar ben ik ook al naar de ad:tech in Londen gegaan en daarom was het erg interessant om nou het verschil te zien tussen Amerika en Europa qua informatie, mensen, bedrijven en het belangrijkste: business.

Wat is ad:tech?

De mensen achter ad:tech geven er de volgende definitie aan hun beurs: “ad:tech is an interactive advertising and technology conference and exhibition.” Het is dus een event dat zich richt op alle aspecten binnen online marketing: de technologie, de adverteerders kant, maar ook de publisher kant. Waar de focus in Londen vooral op advertentie netwerken lag waar je traffic kon inkopen, vond ik dat de focus in New York vooral op techniek gericht was en dan met name innovatieve technologie zoals simpele oplossingen voor pay per call en mobile tracking systemen.

Wat wel opvallend is bij deze beurs is dat het echt gericht is op netwerken op de beursvloer zelf en minder op het geven van informatie in de vorm van sessies, tenzij je daar een leuk bedrag voor over hebt. En met een leuk bedrag bedoel ik dan een kaartje boven de $1000. Helaas kan ik hier dus zelf geen mening over geven aangezien ik het de $1000,- niet waard vond.

Uiteindelijk kwam ik er weer voor dezelfde reden als op de ad:tech in Londen en dat was om nieuwe bedrijven te ontdekken waar ik advertenties kan inkopen. Was dit een succes? Ja, maar er was (veel) minder aanbod dan op diezelfde ad:tech in Londen.

Is het een geslaagd event qua netwerken?

Ik ga heel wat beurzen af, ook in het buitenland, en uiteindelijk ontmoet ik de interessantste mensen op events die plaats vinden rondom de beurs. Hiermee bedoel ik etentjes, feesten en borrels, want deze zijn er in overvloed op dit soort beurzen. Ik ben een groot voorstander van beurzen binnen onze markt, omdat ik het eens ben van het volgende statement: “It’s not about WHAT you know, it’s about WHO you know”. Het is een investering om de reis telkens te maken, maar tot noch toe heeft elke reis mij keer op keer (indirect) terugbetaald door de nieuwe contacten.

Party time!

Ik heb het eerder al gezegd, de feestjes zijn toch vaak legendarisch op dit soort events. Elke avond is er wel iets te doen ergens en vrijwel alles wordt gesponsord door een aantal bedrijven. Eén van de leukere party’s van dit jaar was Xposure (gesponsord door o.a. Ploose) waarop Mike Posner kwam optreden (bekend van de single “Cooler Than Me”). Heerlijk natuurlijk om een drankje te doen na een drukke beursdag en tegelijkertijd ook weer te kijken of je nieuwe waardevolle contacten kan opdoen.

Raad ik de beurs aan? Het is niet zozeer gericht op affiliates, maar als je van reizen houdt en iets doet met bezoekers inkopen dan zeg ik JA.

0 reacties

  1. 1

    Leuk stuk. Is het ook nuttig als je enkel in Nederland/Europa opereert? Oftewel: stuit je op kansen die je eenvoudig kan vertalen naar NL en de rest van Europa? Of is het meer een beurs die interessant is als je in de U.S. / Azië en Zuid-Amerika actief bent?

  2. 2

    Goede vraag. Nederland komt toch vaak terug in de top 10 bij de advertentie netwerken als het gaat om bereik dus ik zou zeggen dat hier ook kansen liggen. De top 3 is meestal gevuld met Engelstalige websites en dus ook landen (US / UK / AU).

  3. 3

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>