myThings haalt 15 miljoen op

Gepersonaliseerde display advertising blijft ‘booming’ , dat blijkt weer uit de volgende investering van Iris Capital, 15 miljoen is er in de nieuwste financieringsronde geinvesteerd in myThings. myThings is in Nederland ook veelal actief met affiliate marketing als retargeting partner van verschillende affiliate netwerken. Tanja Sanders is de MD van myThings Benelux & Nordics.

Hier het hele persbericht:

Nieuw Orange-Publicis Venture Fund, Iris Capital, investeert haar eerste $ 15 miljoen in display advertising specialist en pionier myThings

Nieuw fonds selecteert myThings als eerste investering met als doel stimulering van de technologische innovatie in de Europese online advertentie markt

Parijs, 20 maart 2012 – myThings, een wereldwijde leider in gepersonaliseerde display advertising oplossingen, heeft zojuist bekend gemaakt dat het $ 15 miljoen heeft opgehaald in een financieringsronde geleid door Iris Capital, de beheerder van het Orange-Publicis Venture (OPV) fonds, als toevoeging op  Accel Partners, Carmel Ventures en T-Venture.

Het Orange-Publicis partnership stelt dat beide bedrijven $ 200 miljoen (elk $ 100 miljoen) zullen investeren in drie aanvullende fondsen: OPV Growth voor “late stage” investeringen, OPV Early-Stage voor “seed” investeringen en OPV Global voor internationale investeringen.

myThings zal de eerste investering zijn van het Orange-Publicis fonds. Daarmee wordt de synergie benadrukt tussen myThings’ personalisatie technologie en de grote merken van Europa: het Orange Ad Network met een wereldwijd bereik van meer dan 30 miljoen gebruikers per maand en Publicis Groupe, qua omvang wereldwijd de derde communicatieadvies-groep met contacten met grote adverteerders en uitgevers.

myThings is gespecialiseerd in het verhogen van de online opbrengsten van adverteerders en uitgevers door het real time creeren van gepersonaliseerde en dus relevante advertenties. Door de personalisatie van meer dan een miljard banners per maand, genereert myThings een performance uplift van meer dan 150% in vergelijking met de standaard binnen de retargeting industrie. De oplossingen van myThings zorgen voor een toename van klant acquisitie en retentie en genereren sales voor de grootste retailers in Europa door middel van retargeting, pre-targeting en look-alike targeting.

“myThings’ e-marketing solutions and disruptive technology produce one of the highest performance uplifts in the industry. With a market clearly heading toward performance and data-driven ad solutions, we regard myThings as a natural investment path. As strategic partners, we share a vision of driving innovation in the digital media industry, and believe great value creation can be achieved through significant partnerships between myThings and each of our sponsors Orange and Publicis,” zegt Denis Barrier, die namens Iris Capital verantwoordelijk is voor de deal.

Als klant van myThings in het afgelopen jaar, heeft Orange geprofiteerd van zeer succesvolle retargeting campagnes gericht op groei van het aantal abonnementen. De samenwerking tussen de twee bedrijven betekent een significante stimulans door toevoeging van de Orange Ad Market (OAM) aan de mix. myThings en Orange klanten zullen nu profiteren van de gecombineerde voordelen van het enorme bereik van het Orange netwerk – inclusief een significant deel van de Franse, Spaanse en Engelse consumenten – gekoppeld aan additionele uplift in conversie ratio’s gerealiseerd door middel van myThings’ geavanceerde display advertising oplossingen.

“myThings is proud to contribute to the strong technological and financial synergy created by the fund’s investment and backing of two major advertising influencers. As the digital advertising landscape continues to evolve, myThings will continue to push the envelope and deliver ad solutions that serve as a catalyst for the industry’s growth,” aldus Benny Arbel, CEO van myThings.

De huidige financieringsronde zal bijdragen aan myThings’ aanhoudende groei in Europa, de uitbreiding naar nieuwe markten en de doorontwikkeling van de innovatieve technologie.

En hier nog meer informatie over myThings zelf:

Opgericht in 2005, is myThings momenteel de wereldwijde leider in conversiegerichte gepersonaliseerde display advertising oplossingen, daarmee bijdragend aan een significante groei van de sales voor top online retailers. De service van myThings zorgt voor een toename van acquisitie door retargeting, pre-targeting en look-alike targeting en genereert meer dan 150% uplift in vergelijking met de standaard binnen de retargeting industrie.
myThings personaliseert meer dan een miljard banner impressies per maand en opereert in 14 markten inclusief Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italie, Benelux, Scandinavie, Rusland, Verenigde Staten, India en Japan. Onder de klanten van myThings bevinden zich Europese top online retailers als SDG group (Littlewoods, Very), Zalando, PriceMinister, Orange, Vodafone, Telecom Italia, Carphone Warehouse en Microsoft Store.

Over Iris Capital

Iris Capital is een pan-Europese venture capital fondsbeheerder gespecialiseerd in media, telecom, internet en IT. Sinds de oprichting in 1986 heeft het Iris Capital team meer dan €870 miljoen geinvesteerd.

Iris Capital richt zich op kansen in service of technologie bedrijven, op zoek naar kapitaal om de groeistrategie te kunnen realiseren. Het fonds biedt actieve ondersteuning aan de bedrijven in haar portfolio op basis van haar sterke specialisatie en ervaring in deze sector. Gevestigd in Parijs, heeft het Iris Capital team tot op heden in 18 Europese landen geinvesteerd.

Over myThings Benelux

De Benelux vestiging van myThings is opgericht in December 2010 door Tanja Sanders. Het bedrijf heeft mede dankzij de sterke propositie van performance-based business model op een postklik-basis een belangrijke positie in de mark weten te veroveren.

“Toen ik myThings Benelux ben gestart was ik in mijn eentje, inmiddels zijn we met een heel team, gevestigd met een kantoor in Amsterdam en werken we voor vele A-merken. We hebben kantoren in 10 landen met 200 werknemers wereldwijd. Een belangrijke factor voor de snelle groei van myThings is de focus op state-of-the-art technologie en de innovatieve en flexibele houding ten opzichte van veranderingen in de markt, zo wordt er voor een nog betere performance gebruik gemaakt van 1st party data, pre-targeting en look-alike-targeting. Deze investering zal met name gebruikt worden om deze producten en later in het jaar ook Mobile- en Video Retargeting te ontwikkelen” aldus, Tanja Sanders Managing Director Benelux & Nordics.

 

 

 

0 reacties

  1. 1

    wie gaat myThings kopen?

    1. Google
    2. Criteo
    3. Zanox/ M4N (of netwerk)
    4. DQ&A (of media agency)
    5. TMG (of publisher)

    …..

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>