Een geslaagd Bol.com Partner Event 2013

Donderdag (17 januari) was het alweer de derde editie van het Bol.com Partner event. Een event dat zeer goed staat aangeschreven en waar je zowel als kleine en als grote partner bij aanwezig wilt zijn. Dit bleek ook wel uit het aantal inschrijvingen. Het event was zoals verwacht met 250 deelnemers helemaal uitverkocht.

Na een korte introductie van Ralph Remkes werd het evenement direct sterk afgetrapt door Daniel Ropers & Kees Zegers. Daniel vertelde over de oprichting van Bol.com en wat precies het gedachtegoed achter het bedrijf is. Met inmiddels 520 medewerkers, 3,8 miljoen actieve klanten en meer dan 500.000 bezoekers per dag is Bol.com aan het uitgroeien tot een grootmacht op het gebied van Ecommerce. Daniel maakte duidelijk waarom publishers zo belangrijk zijn voor Bol.com en waarom dit Partner event dus georganiseerd wordt. Bol.com wil simpelweg de allerbeste webwinkel ooit worden! DE autoriteit op het gebied van E-commerce. de key punten voor Bol.com zijn:

  • Ze willen overal op het internet aanwezig zijn
  • het maximale aanbod kunnen leveren
  • en altijd aansluiten bij de persoonlijke behoefte van de klant

Vooral voor de eerste doelstelling ”aanwezigheid” heeft Bol.com de publishers nodig. Door alle partners handvatten te geven om een goede website te bouwen en de hoogste mogelijke conversie te genereren werkt Bol.com aan een sterk netwerk dat overal zijn klanten kan bereiken. Bol.com wil de grote regisseur worden in een gigantisch netwerk van vraag en aanbod. Na de daadkrachtige introductie van Daniel Ropers was er een luchtig maar sterk verhaal van Kees Zegers, de man achter Nu.nl. Hij vertelde hoe hij het risico heeft genomen om op tijd in het internetwereldje te stappen en van niets iets wist te maken. Een zeer mooi verhaal over het ontstaan van Nu.nl en de eerste tonnen die hij verdiende. Na de doelstellingen van Daniel en de uitgekomen droom van Kees stond iedereen op scherp en  klaar voor de andere sprekers van het event. Zoals ieder jaar heeft Bol.com een mooie lijst sprekers opgesteld voor technische tips en de nodige inspiratie. Ook dit jaar waren er maarliefst 16 sprekers waarbij je in 4 parallelle sessies uit 4 sprekers kon kiezen.  Ook waren er 5 verschillende workshops waar de aanwezigen tekst en uitleg kregen over hoe zij dingen de volgende dag nog, zouden kunnen oppakken. Hands on!

Helaas heb ik niet alle sprekers kunnen zien maar de gesprekken tijdens het diner waren erg lovend. Zelf ben ik voor het diner bij Jochem vroom & Eduard Blacquiere gaan kijken. Twee verhalen waarin in duidelijke tips werden gegeven over wat je wel en niet moet doen op je site. Het ging over de Google penalty’s, cloaking, wat moet je met Google+, duplicated content en al het andere dat bij SEO & SEA komt kijken. Is SEO dood? Nee, absoluut niet!  Maar kwaliteit, een sterk netwerk en technische kennis staan aan de basis voor een goede website met veel verkeer.

Na een heerlijk buffet vergezeld met live muziek vertrok iedereen weer leergierig richting een nieuwe spreker. Tevens was er de mogelijkheid voor een ‘Meet & Greet’ met het Bol.com team. Ralp Remkes & Roy Goes gingen hier met de billen bloot en stonden open voor kritiek en commentaar. Een naar mijn mening zeer goede gelegenheid om belangrijke wensen aan te kaarten en onduidelijke technische aspecten nog eens goed toe te lichten. Duidelijk werd dat de winkelwidget die Bol.com gelanceerd heeft een enorm succes is met een conversie die alle wensen te boven gaat. Daarmee bleek ook dat voor sommige hobbyisten het implementeren van een dergelijke widget nog wel wat moeilijkheden met zich mee brengt maar daarvoor is nou juist een event als deze opgezet. Als laatste zat ik bij Jan Willem Alphenaar die ons alles vertelde over hoe we met sociale media bezig zouden moeten zijn. Zorg dat je op je site een service verleent die mensen willen delen. ‘Be remarkable’ zoals Seth Godin dat ooit verwoorde. Ook hier kwamen tips en trucs naar boven die de aanwezigen graag wilden horen. Na deze laatste spreker was er een korte borrel waar goed nagepraat kon worden over wat er die dag nou allemaal te leren viel.

Al met al was het weer een zeer succesvol, leuk en geslaagd Partner Event waar het vaak zo was dat de sprekers nog wel uren hadden kunnen praten en de aanwezigen nog uren hadden kunnen luisteren. Dit geeft wel aan dat Bol.com met een duidelijke behoefte invult die zeer gewaardeerd wordt door de partners. Door deze wens te beantwoorden zorgt Bol.com voor een enorm brede en ook vooral kwalitatieve online aanwezigheid daar waar de behoefte van de consument opsteekt. Een gouden formule die Bol.com waarschijnlijk geen windeieren zal gaan leggen.

0 reacties

  1. 1
  2. 3
  3. 4

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.