Publishers zijn superhelden op zanox Expert Day 2013

zanox heeft alweer voor de 12e keer de Expert Day georganiseerd en deze editie stond in het teken van de publisher als superheld. Met de drukte en de vele opportunities aan het einde van het jaar, wenden publishers hun superkrachten aan om zoveel mogelijk consumenten te helpen bij het vinden van de juiste cadeaus, zorgverzekeringen, meest feestelijke outfits en de gaafste wintersportvakanties, zo is de redenering van zanox.

Presentatie van Bart Schutz

Presentatie van Bart Schutz

Verborgen krachten ontketend

De dag werd met veel bombarie ingeluid door een heuse(Z)Superman. Lauri Koop, de Managing Director van zanox Benelux, blikte terug op de afgelopen 6 maanden en zag 3 grote uitdagingen voor een optimale Customer Journey van consumenten. In de dynamische en multichannel realiteit van nu wil zanox samen met publishers en adverteerders de consument zo efficiënt mogelijk begeleiden naar de aankoop. Volgens Lauri liggen de huidige uitdagingen van zanox in het minimaliseren van de potentiële lekkages in de Customer Journey voor publishers. Dit is wat zanox volgens Lauri hiervoor onderneemt:

  1. Door het aanbieden van conversie optimalisatie-diensten voor zowel adverteerders als publishers wil zanox bezoekers die mogelijk afhaken converteren tot kopers.
  2. Het mobiele verkeer is met 72% gegroeid, daarom zet zanox zich in om de trackingpixels op de m-sites van adverteerders te krijgen. Mocht dit niet het geval zijn dan detecteert zanox dit met een speciale tool en wordt de consument doorgeleid naar de ‘normale’ webshop zodat publishers beloond worden.
  3. Adverteerders werken steeds vaker met tag management systemen van derde partijen en zanox merkt dat er dikwijls verschillen zijn in metingen. Dit kan komen door bugs bij de implementatie, maar ook door een gebrek aan transparantie. Om publishers eerlijk te kunnen belonen voor hun promotie-inspanningen, heeft zanox dit, samen met de andere netwerken in het PAN, als prioriteit aangemerkt. Daarnaast gaat zanox de tag management partijen intensiever begeleiden bij de trackingimplementatie en organiseert zanox op korte termijn een bijeenkomst met adverteerders, publishers en tag management partijen voor kennisuitwisseling en meer begrip bij alle betrokken partijen.
Presentatie Lauri

Presentatie van Lauri Koop

In zijn terugblik gaf Lauri ook aan dat hij in de afgelopen 6 maanden heeft gezien hoe creatief en snel publishers kunnen inspelen op de behoeften van consumenten. Hierdoor is affiliate marketing volgens hem flexibeler dan alle andere online marketingkanalen. Verder deelde Lauri in zijn presentatie de verkooppieken voor het retailsegment en de de zorgperiode van vorig jaar zodat publishers dit jaar op de ontwikkelingen kunnen anticiperen.

De tweede sessie was een stoomcursus online persuasion die verzorgd werd door Bart Schutz, de Nederlandse CRO-superheld. Bart legde verschillende verleidingstheorieën uiteen door dit te koppelen aan hoe ons brein werkt. Na de pauze volgde de break-out sessies waarbij per industriesegment (fashion, zorg, travel, telecom, electronics, toys en home) dieper ingegaan werd op de kansen in het 4e kwartaal. Uiteraard werd de dag afgesloten met de – inmiddels- beroemde zanox netwerkborrel.

ExpertDay_Borrel

Zanox Expert Day netwerk borrel

0 reacties

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>