Resultaten Yonego Affiliate Enquête

De resultaten van de Yonego Affiliate enquête zijn bekend en er is optimisme! Het merendeel van de affiliates verwacht een groei van omzet. Het optimisme lijkt voort te komen uit een succesvol 2013, waarin de meerderheid van de affiliates hun inkomsten zag stijgen ten opzichte van 2012.

yonego-enquete

 In totaal hebben 406 affiliates hun mening gegeven over diverse affiliate gerelateerde onderwerpen. De resultaten van de jaarlijkse Affiliate Enquête geven inzicht in de ontwikkelingen binnen de Nederlandse affiliate markt.

 

In de enquête zijn opnieuw verrassend veel nieuwe affiliates vertegenwoordigd, 22,1% van de affiliates is sinds 2013 actief. Opvallend is verder de lichte groei met betrekking tot affiliate activiteiten in het buitenland.

De top drie affiliate netwerken is ongewijzigd ten opzichte van vorig jaar, met op één Daisycon, gevolgd door Tradetracker en Zanox-M4N. Daisycon is volgens de deelnemende affiliates opnieuw het voorkeursnetwerk, maar het verschil met nummer 2 Tradetracker is dit jaar slechts 2%. 

Het rapport is hier te vinden

0 reacties

  1. 1

    De Yonego enquete is gewoon het feestje van de longtail reisaffiliate. Als je bedenkt dat 80% van de omzet door 20% van affiliates wordt gerealiseerd binnen affiliate marketing, dan vraag ik me af hoe goed de enquete een beeld geeft van de affiliate wereld. Ook vindt ik het apart dat de meeste omzet in de reisbranche wordt gedaan, zeker als je kijkt naar de affiliate vergoedingen van telecom en finance programma’s.

    • 2

      Ik denk dat je over het hoofd ziet dat ook pretparken en weekendjes onder reizen vallen en nog altijd veel mensen vaker per jaar weggaan. Dus kopen mensen nu eenmaal vaker reizen dan gsmabo’s en verzekeringen. Daarom zijn de vergoedingen ook hoger.

  2. 3

    @ Peter

    Als vergelijk met eerdere jaren geeft het een aardig beeld maar uiteraard is de nodige portie zout noodzakelijk.

    Het bereik van de enquête is nog steeds beperkt al hebben dit jaar alle netwerken promotie gemaakt. Maar ruim 400 publishers op een geschatte populatie van 20.000 blijft maar een klein deel.
    Daarnaast zullen voornamelijk kleine/middelgrote publishers de enquête invullen, de hele grote publishers zijn complexe organisaties (met tientallen werknemers) waarvan je de gewenste antwoorden niet zo maar op tafel krijgt.

    De reisfocus komt denk ik door twee aspecten:
    * Veel beginnende publishers die de enquête hebben ingevuld:
    Reizen lijkt me een makkelijker product om mee te beginnen omdat meer mensen er een affiniteit mee hebben dan finance en telecom . Kijk een naar de gemiddelde facebookpagina daar staan wel vakantiefoto’s op maar, niet de laatst afgesloten verzekering/ telco abo.
    * Veel Belgische publishers, telecom en finance vanuit de optiek van de adverteerders (aanbod) is in België een stuk minder dan het reisaanbod dat in België goed ontwikkeld is.

    Als je dan ook nog meetelt dat beide bovenstaande aspecten elkaar versterken, beginnende Belgische publishers zullen eerder in reizen instappen en voilà je hebt de bias.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.