Cross Channel Commerce – Infographic: hoe de online aankoop verloopt

De laatste keer dat je een grote aankoop deed zonder gedegen onderzoek te hebben gedaan naar het product, zal waarschijnlijk al enige tijd achter je liggen. Bij online aankopen is dit nog meer het geval vaak wordt de website van het merk zelf bezocht, scroll je door de reviews heen en consulteer je wellicht social netwerk kringen.

De traditionele manier van winkelen is langzaam aan het verdwijnen. Opkomende e-commerce, mobiele apparaten en social media hebben het pad naar de aankoop opnieuw uitgevonden en aangelegd. In slechts een paar jaar is de ‘route’ naar de aankoop behoorlijk veranderd. Voor veel merken is het dan ook belangrijk om betrokken te zijn, flexibel te zijn en bezoekers over te halen en te informeren via meerdere kanalen.

Om een iets duidelijker beeld te krijgen van de Cross Channel e-commerce te geven kwam VentureBeat met onderstaande infographic over hoe consumenten tot een aankoop komen.

 

cross channel ecommerce

1 reactie

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.