Rocket en Amazon voeren onderhandelingen over Jabong

Amazon zou met Rocket Internet in bespreking zijn om diens Indiase modeketen Jabong op te kopen stelt de India Times.

Topman van Amazon Jeff Bezos stelde onlangs 2 miljard dollar te willen investeren in de Indiase markt, tot nu toe lijkt dit dus met name gericht op de acquisitie van grote spelers daar. Amazon wil de lokale strijd aangaan met Flipkart. Flipkart nam onlangs nog Myntra over en om in het spoor te blijven ziet Amazon Jabong als de ideale kandidaat. India behoort tot de snelst groeiende markten voor de online retail en Amazon India zette vorig jaar al meer dan 1 miljard om op deze markt. Achter het Jabong concept zit Rocket Internet wederom samen met de Zweedse investeringsmaatschappij Kinnevik. In de India Times wordt verondersteld dat er zo’n €600 miljoen euro gemoeid is met de deal. (bron: emerce)

Indiase markt: Myntra, Flipkart, Jabong, Fashionara, Limeroad en meer

Jabong is op het moment de 2e speler op de Indiase fashion markt, achter het eerder genoemde Myntra wat onlangs voor 370 miljoen dollar werd overgenomen door Flipkart.
Op het moment is 50% van de markt in handen van de combinatie Flipkart-Myntra, 25% van de markt is voor Jabong en andere partijen als Fashionara en Limeroad spelen tevens een grote rol. Met een inwoneraantal van ruim 1 miljard mensen en een nog lage internetpenetratie van zo’n 20% is het bijna overbodig om het potentieel van de markt te benadrukken

Complicaties?

De deal met Jabong kan nog wel eens een gecompliceerde worden omdat Rocket en Kinnivik in september zijn begonnen 5 van hun internationale e-commerce fashion bedrijven samen te voegen tot één globaal bedrijf.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.