Inspiratie voor about pagina’s; 10 scherpe en overtuigende ‘abouts’

Je ‘about’ pagina.. ergens weet je dat deze belangrijk is maar velen laten deze toch vaak links liggen. Het kan vertrouwen wekken, enthousiasmeren, overtuigen en/of een goed beeld scheppen van je bedrijf. Analytics laat zien dat er aardig wat bezoek op zit en hier en daar valt te lezen dat een goede ‘about’ pagina ook kan bijdragen en aanzetten tot verhoogde conversie

Kleine veranderingen kunnen er voor zorgen dat je de resultaten zelf snel ziet. Dus wat stopt je? Wellicht is het inspiratie. Helemaal als je geforceerd gaat zitten denken wat je precies wilt op deze pagina of wat ‘aan zou slaan’ loop je vaak vast.

Tijd dus voor een aantal inspirerende ‘about’ pagina’s die je aan het denken zetten en je wellicht een stap verder helpen. Elk een andere toon en een ander idee:

1. Vimeo

Visueel niet zo verrassend als wat je van Vimeo direct verwachten maar het beschrijft zeer accuraat wat het is ‘We put your videos first and give you the best ways to share, discover, and be inspired.’.

Veel uitleg is bij Vimeo verder niet nodig, de about pagina herbergt alles wat je van het bedrijf wil weten. Overzichtelijk, mooi inzicht in het team, compacte timeline en een pagina die de sfeer van het bedrijf goed weet te vangen.
about vimeo
Vimeo

2. Moz

‘Making the web a better place, and loving everything second of it.’

Velen zullen bekend zijn met Moz, het bedrijf heette voorheen Moz. Het bedrijf werd in 2004 opgericht door Rand Fishkin en zijn moeder en probeert sindsdien de kunst achter het ‘ranken’ in kaart te brengen. De pagina weet het verhaal achter Moz goed te vangen, speels maar toch overzichtelijk en informatief.

Moz.com

3. Sajak & Farki

Sajak Farki
Sajak & Farki is een Digital Marketing Agency die de mensen achter het bedrijf op een fantastische manier in omschrijft. Helemaal anders dan de 2 eerder genoemde pagina’s: heel simpel in de lay-out terwijl er qua design toch veel is gedaan. Een about page die je laat glimlachen en enthousiasmeert om meer uit te zoeken over het bedrijf.

Sajak & Farki

4. Sociomantic.

De hele site van Sociomantic is prettig. Het beste is wellicht de copywriter daar gewoon weg te kapen die deze teksten in elkaar heeft geklust. Sociomantic oogt fris en overzichtelijk en weet in ‘the company’ inspirerend te vangen wat ze doen, waar ze heen willen en hoe ze je verder kunnen helpen. Nadeel aan deze pagina is dat je met zo’n pagina bijna alleen nog maar teleur kan stellen 😉 Maar je klanten zijn om.

‘The Sociomantic success story has been as much about people as it has been about technology. You can’t build a great company without both.’

Sociomantic

5. Achtung

breakdown achtung‘We create and craft ideas for brands.’

Op de about page van Achtung staan dan wel erg veel awards en belangrijke cliënten maar ze weten dit mooi te mixen met relativeringsvermorgen. Ze zijn trots op wat ze doen maar nemen zichzelf niet te serieus. Dat blijkt alleen al uit de volgende promo zin: ’25 people and 1 dog’, en uit de ‘breakdown’ van het bedrijf. Verder geeft het een mooie complete weergave van het bedrijf en is het visueel sterk.

Achtung.nl

6. Article

Article is een relatief simpele shopify webshop, maar pakt in de ‘about’ precies de doelgroep vast die ze voor ogen hebben: ‘Men shouldn’t be forced to shop in the back of the store at a corporate retail chain. You’re more than that. Welcome to Article.

Slechts 3 zinnen op de simpele about page. Toch fan.

Article

7. adidas

Textueel steekt het erg prettig in elkaar, informatief staat er precies in wat je zo ongeveer wil weten. Maar de infographic trekt deze pagina toch naar een next level.
adidas

‘At the adidas Group, our love for sport drives who we are and what we do. Every day.’

adidas about page

8. Mailchimp

Mailchimp is een ESP die veel om het iconische ‘aap’ logo heeft heen gebouwd. Mailchimp wordt inmiddels door meer dan 7 miljoen mensen gebruikt en bestaat inmiddels uit meer dan 250 mensen met in ieder geval een paar goede copywriters er tussen.
Mailchimp
Eigenlijk een simpele pagina die gewoon erg prettig oogt en waarvan het verhaal lekker wegleest.

Mailchimp website

9. National Geographic

Wil je je verhaal vertellen door middel van een video? Dan is dit stukje storytelling van National Geographic een fijn meesterwerkje om de kunst van af te kijken. Verder een compacte pagina die je overzichtelijk door stuurt naar waar je naar op zoek bent.
ngc

‘The National Geographic Society has been inspiring people to care about the planet since 1888.’

About National Geograpich

10. Less Films

‘Eric makes stuff for people who want stuff. Cool stuff like videos & stuff. If you need some stuff let him know.’

Less Films is een creatieve agency en dan is het natuurlijk makkelijker om het ‘grappig’ te maken. Het is een agency voor storytelling en bij hun eigen verhaal is dat ze in ieder geval op een leuke manier gelukt.

less films

lessfilms.com

En verdere eervolle vermeldingen:

Missen we pagina’s die echt niet kunnen ontbreken en die anderen ook moeten zien? Laat het dan hieronder weten!

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>