Tradedoubler’s ADAPT bevrijdt digitale marketeers uit de datakluwen

Tradedoubler introduceert met ADAPT een baanbrekende business intelligence-toepassing waarmee zijn performance-marketingklanten de beste commerciële beslissingen kunnen nemen. ADAPT ontwart de kluwen van verkoop- en klantdata, afkomstig uit vele complexe marketingplatforms. De toepassing trekt daarmee de data‑analyse vlot, en laat klanten profiteren van de voorsprong die volwaardige business intelligence oplevert. De introductie van ADAPT is de eerste strategische zet waarmee Tradedoubler zijn positie als Europees marktleider in performance marketing wil versterken.

Met ADAPT zet Tradedoubler de toon in performance marketing, doordat het slimmere resultaten oplevert dankzij verbeterde traffic, technologie en deskundigheid.

Marketeers worden overspoeld door een vloedgolf aan data, met verkoop- en klantgegevens afkomstig uit veelsoortige, complexe technologieën en verschillende platforms. Dit heeft een verlammend effect op bedrijven die daardoor niet in staat zijn gefundeerd en adequaat in te springen op de marktbewegingen, stelt Tradedoubler. De ADAPT business intelligence-toepassing geeft de digitale marketeer snel toegang tot de data waarop ook de kritieke prestatie‑indicatoren (kpi´s) zijn gebaseerd.

 ’Live’ Dashboard

ADAPT toont direct de resultaten van het lopende programma door middel van een dashboard: dit visualiseert de prestaties zoals die worden geanalyseerd uit de onderliggende verkoop- en klantdata afkomstig uit een veelvoud aan complexe marketingplatforms.

Directievoorzitter van Tradedoubler Matthias Stadelmeyer zegt: ”Het is bewezen dat een overvloed aan informatie ons verkeerde beslissingen laat nemen. Of nog erger: géén beslissingen laat nemen. Het is de kunst om op de juiste informatie en op het juiste moment te reageren op de markt. Dat is precies wat ADAPT mogelijk maakt.”

Resultaat

ADAPT is het eerste product uit een nieuwe reeks toepassingen die voortkomen uit Tradedoubler´s nieuwe bedrijfsstrategie. Alle toepassingen stellen digitale marketeers in staat om op slimmere wijze het beste resultaat uit hun campagnes te halen.

Tradedoubler richt zich specifiek op verbeterde traffic, technologie en deskundigheid, door het optimaliseren van veelvoudige, hoogwaardige traffic-gegevensbronnen, de toepassing van merkeigen, geïntegreerde performance marketing-technologie en een diepgaand inzicht in klantgedrag.

Met meer datastromen en betere datakwaliteit, stelt Tradedoubler digitale marketeers in staat hun consumenten-bereik te vergroten en de prestatie van hun marketing-euro´s te verbeteren.

In het kader van de nieuwe bedrijfsstrategie investeert Tradedoubler tevens in een geïntegreerd technologieplatform voor advertentie-optimalisering, gebaseerd op de verbeterde inzichten in klantgedrag. Hiertoe heeft Tradedoubler al 25 nieuwe ontwikkelaars aangenomen.

Tot slot onderstreept Tradedoubler zijn nieuwe bedrijfsstrategie met versterking van het managementteam. Naast de vijftien jaar ervaring in performance marketing, brengt dit extra nieuwe kennis en ervaring in het bedrijf.

Stadelmeyer zegt: ”Tradedoubler is de enige die zijn affiliate advertentienetwerk combineert met technologie die onder eigen merk is te benutten, en dat pad blijven we volgen. Telkens verbeterde business intelligence, gebaseerd op steeds meer bronnen, dient uiteindelijk maar één doel: verbeterd klantresultaat.”

1 reactie

  1. 1

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>