Booking.com gaat samenwerken met affilinet

Booking.com, marktleider in online reservering van accomodaties, heeft gekozen voor een samenwerking met affilinet. Bij affilinet zijn onder andere Neckermann, Thomas Cook en Vrij Uit al aangesloten, en nu dus ook Booking.com. Booking.com wil hiermee het internationale bereik verder te vergroten en ziet in affilinet een goede partner.

Booking.com, van oorsprong een Nederlandse reisonderneming is al sinds 1996 actief binnen de travelbranche en onderdeel van Priceline. Elke dag boeken ruim 800.000 bezoekers een overnachting via booking.com en ze werken met een netwerk van ongeveer 630.000 hotels.

De travelbranche is behoorlijk competitief en Booking.com is op het moment nog marktleider. Gezien de opmars van bedrijven als Airbnb en HomeAway, doen zij er echter alles aan om dit ook te blijven en om het internationale bereik verder te vergroten. Affilinet is als onderdeel van United Internet Group AG voornamelijk actief in Europa. Het heeft daarnaast al een vrij uitgebreide pool van travelpublishers en een behoorlijk bereik op dit gebied.

3 reacties

  1. 1

    Voor de volledigheid: Booking zit ook bij TradeTracker en heeft zijn eigen affiliateprogramma.

    En laten we maar zwijgen over Thomas Cook en haar labels bij Affilinet. Vanwege een zeer discutabele meetmethode bij Thomas Cook wordt 90% van de conversie met opzet niet gemeten. Reden voor ons om deze adverteerders niet meer te promoten, we gaan natuurlijk geen gratis omzet leveren zonder er iets voor terug te krijgen!

    Er zijn echt wel 4 of 5 travel-adverteerders bij Affilinet die goed draaien en waarbij de communicatie vanuit de adverteerders goed is, maar we proberen al onze adverteerders bij slechts twee netwerken te draaien die wel wat van de travel business hebben begrepen.

  2. 2

    Meer dan een naam in het portfolio is het niet.
    Is enkel insessie sales, dus al heel veel uitgesloten. Hoeveel mensen boeken direct een reis? Of je moet echt al super super in het laatste boekingsstadium zitten.

    Ook hun partners als Thomas Cook airlines zit tal van ontdubbelingen op. Iets wat vroeger bij TT niet was.

    Netwerken zijn tegenwoordig meer bezig met gewoon de “naam” binnen te halen, eerder dan te kijken affiliates meerwaarde te bieden en een win-win te realiseren.

  3. 3

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>