Britse consument koopt vaker via leads en affiliates [cijfers]

Interessant bericht uit Groot-Brittannië. Onderzoek wijst uit dat de Britse consument in 2014 ruim  23 miljard euro (16,5 miljard pond) spendeerden dankzij affiliates en lead generation campagnes. Dit is een stijging van 14 procent ten opzichte van het jaar daarvoor -volgens een jaarlijks rapport van Online Performance Marketing (OPM) en IAB (UK), uitgevoerd door Pricewaterhouse Coopers(PwC).

Als gevolg is er ook een groei te zien in het totale bedrag wat adverteerders uitgeven aan affiliate marketing & leads tot 1,5 miljard Euro (1,1 miljard pond). Dit is een stijging van 8 procent. Een kleine rekensom leert ons dat adverteerders voor iedere geïnvesteerde euro, €15,30 voor terugkrijgen – een stijging van 6%.

Affiliate marketing vs lead generations

Op het gebied van online performance marketing wordt maar liefst 88% uitgegeven aan affiliate marketing en 12% lead generation. In 2013 was dit nog 86% om 14%. De Britse consument deed in 2014 ruim 125 miljoen aankopen via een affiliate website, goed voor gezamenlijke opbrengst van ruim 21 miljard euro.

Big business

Online performance marketing is in GB dus gegroeid naar een industrie waar bijna 24 miljard in omgaat. Bovendien een industrie waarvan alle partijen blijven profiteren van elkaars’ inspanningen. Drie sectoren waarbij het meeste geld in omgaat zijn: Financieel (34%), retailers (21%) en vrije tijd/reizen (19%).

Mobiel

Smartphones en tablets zijn verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de verkopen. Inmiddels al voor 17%, een stijging van 72% ten opzichte van 2013. Volgens Tim Ekington (Strateeg van IAB) toont deze ontwikkeling wederom het potentieel aan van onze mobiele apparaten bij het online shoppen. “De helft van de volwassenen koopt elke maand iets met hun smartphone en een kwart doet dit wekelijks”. De consument wordt steeds slimmer in de zoektocht naar koopjes en de beste deals. Ook zijn ze er meer en meer toe bereid om persoonlijke informatie te delen, om deze deals te krijgen. Al blijft het vanwege privacyredenen knagen.

Bijna 80% van de Britten heeft het afgelopen halfjaar een website geraadpleegd op het gebied van affiliate marketing, dan wel lead generation (met name cashback sites). Deze bezoeken zij iedere maand minstens één keer. Ook bespaard de Brit graag op vakantie en vrije tijd (21%), energietarieven (16%) en autoverzekeringen (15%).

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.