Groei campagnes Karabanga.com zet door

Aanwezigheid op DMEXCO 2015 in Keulen heeft Karabanga.com een verdere stijging opgeleverd in de resultaten door nieuwe publishers en adverteerders. Deze maand zijn er onder meer campagnes voor Skoda, Trivago, Visit Scotland, OHRA, Time Magazine, Vueling en Ron Barceló toegevoegd.

Anders dan andere netwerken richt Karabanga zich met name op CPL/CPC en het werven van nieuwe klanten/deelnemers (CPA). In samenwerking met adverteerders wordt elke campagne geoptimaliseerd per traffic source. Karabanga richt zich op professionele publishers die een partner zoeken voor de monetization van traffic en adverteerders/reclamebureau’s die een serieuze partner zoeken voor non-incentive quality traffic. In het netwerk zijn met name CPL campagnes in vele landen met centraal georganiseerd traffic management.

Na de start drie jaar geleden en diverse overnames ziet Karabanga.com een sterke stijging in de resultaten voor de CPL performance campagnes in 2015. Het internationaal opererende netwerk specialiseert zich in ‘stand alone’ CPL campagnes voor merken, maar ook new customer acquisition voor bijvoorbeeld energie of verzekeringen op CPA. Ook heeft het netwerk campagnes op CPC voor merken als PayPal, Amazon en Costa Crociere in diverse Europese landen.

Karabanga is onderdeel van de Spaanse Fruzzel Groep wat zich bezigt houdt met media brokerage voor email marketing traffic en display traffic wereldwijd. Fruzzel zoekt directe publishers op voor reclame bureau’s en adverteerders op zoek naar een bepaalde doelgroep, zoals websites en nieuwsbrieven gericht op vakanties. Zo koopt Fruzzel reclameruimte in op CPM en CPC voor luchtvaartmaatschappijen, FMCG merken, eCommerce ondernemingen en toerisme bureau’s.

Met een focus op ‘traffic’ is de onderneming een lange termijn partner voor adverteerders en reclamebureau’s die campagnes ontwikkelen en de juiste online doelgroep willen bereiken.