Black Friday; wat zijn de verwachtingen?

Morgen is het weer Black Friday, de kickstart van het shoppen voor de feestdagen. Hoewel internationaal bekend wordt er met name in de VS en de UK een enorme omzettoename verwacht. Zowel online als offline (web)winkels stunten met scherpe aanbiedingen waarbij consumenten kunnen profiteren van hoge kortingen.

Nederland
Hoewel in ons land het fenomeen steeds bekender wordt, zetten slechts een handvol winkeliers een speciale Black Friday campagne op. Opmerkelijk, want hoewel er de laatste jaren een toename van 200% in het zoekvolume op de term “Black Friday” is bieden maar weinig merchants speciale aanbiedingen aan. Met name internationale spelers zoals LightintheBox, Nike en Amazon een speciale actie of kortingscode lanceren voor deze dag.

Kansen
In Nederland heerst er over het algemeen echte bespaarcultuur. Met name in de aanloop naar Sinterklaas is dit een uitgelezen kans om de omzetgroei te vergroten. Er zijn met name kansen voor nationale webshops om op dit toegenomen zoekvolume in te spelen.

In de Holiday Shopping Prediction (Adobe Digital Index) wordt voor de Nederlandse ecommerce sales een totale omzet van 5.6 miljard euro verwacht in de maand november en december.

In de onderstaande Infographic van kortingscode.nl meer tips voor webwinkels om hun website te optimaliseren voor Black Friday.

^215FC5CE95E1F65A93ABB0B959901E33FA9590FA06E43E1E0C^pimgpsh_fullsize_distr
 

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.