Onverwacht op kop bij groei M-Commerce in Europa: Italië en Spanje

Terwijl het niet de grootste Europese markten zijn blijkt uit nieuwe data dat het onverwachte duo Spanje en Italië voorop liggen in de groei betreffende e-commerce. Op deze markten worden er meer en meer sales gedraaid via de smartphones en tablets.

Dit blijkt onder meer uit de Mobile Performance Barometer van Zanox. Waarin wordt verduidelijkt dat het aantal m-commerce transaties in Spanje met maar liefst 69% is gegroeid en voor Italië is dit respectievelijk een groei van 58%. Duitsland en Groot Britannië volgen op gepaste afstand met 54% en 43%. De informatie komt uit inzichten van meer dan 4300 adverteerders die actief zijn in onder meer retail, travel en financiele producten, zo bericht performancein.com.

Inmiddels komen zo’n 25% van de sales via smartphones en tablets. Meer informatie valt te halen uit onderstaande infographic. Vraag is alleen natuurlijk hoe het kan dat deze markten voor op liggen? M-Commerce is met name groot in Azië maar dat is meer een mobile first market omdat de desktop/laptop fase is overgeslagen omdat dit onder vaak te duur is. Dit kan natuurlijk ook het geval zijn bij Spanje op het moment. Of liggen er andere factoren aan ten gronde?

 

mobile performance barometer

 

 

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>