Added value door pop up store – van online naar offline

Imbull start eind september een pilot met een pop-up store. We gaan offline! 🙂 Grote merken zoals Zalando, Forever21, Under Armour, Greetz en TOMS hebben zich aan dit event verbonden.

Het voornaamste doel is een brug te slaan tussen de online merken die wij aanbieden op kortingscode.nl en actiecode.nl en de consument. Daarnaast is het een mooi middels om ook ons eigen publiek te leren kennen en direct mensen bekender te laten worden met kortingscodes.

Van online naar offline & weer terug naar online

Waar de gewone (vaak grote) offline winkels het al jaren moeilijk hebben omdat zij te laat hebben ingespeeld op de online markt, beginnen steeds meer online ketens zich juist offline te manifesteren. Zij proberen hun online aanbod juist ook offline een plekje te bieden. En hoe kan dit beter dan met een pop-up store? Een winkel die je slechts een week of een paar dagen hebt, maar waar het publiek wél kennis kan maken met de producten die zij normaal alleen online kunnen bestellen. Dat is precies wat we aan zowel adverteerder als consument willen bieden met dit initiatief. Toen we met het idee kwamen, kregen we veel reacties zoals ‘we wilden zelf ook zoiets beginnen, maar wisten niet zo goed hoe.’

De promotie van het event

Wij werken veel samen met diverse mediapartners en influencers om het event de optimale promotie te geven. Zodat adverteerders zich hier geen zorgen over hoeven te maken. Verschillende influencers komen langs, en gaan onder meer een workshop geven.  Deze bloggers, vloggers, instagrammers zijn steed meer vertegenwoordigd in een gezonde marketingmix, en daarmee ook een uitkomst voor online marketing, en veelgevraagde added value. We moeten en willen relevant blijven met onze kortingsplatformen kortingscode- en actiecode.nl dus moeten we ook offline blijven innoveren.

Waarom zijn juist die influencers zo belangrijk?  

Het inzetten van influencers is al een tijdje een nieuwe marketingtool, waar uit valt te halen. “Influencer marketing is big business en dat begint ook bij de influencers zelf door te dringen,” aldus marketingfacts. En daarmee slaan zij precies de spijker op de kop. Influencers worden dan ook steeds beter betaald om onder meer producten aan te prijzen. Voor influencers blijft het natuurlijk wel van belang hoe je zorgt dat je brand promotie geloofwaardig overbrengt, voor adverteerders is het een kwestie van zoeken welke persoon(lijkheid) ze aan hun brand willen verbinden.

Relatie opbouwen met media en influencers

Het gaat om de relatie die je opbouwt met de influencers. Diegene die het event promoten, zijn ook de mensen die ons product kennen en al eens vaker een campagne met ons hebben gedaan. Vier dagen lang, komen er verschillende socials  langs, die op hun beurt hun volgers meenemen. Zo laten wij influencers & hun volgers bekend worden met de merken die in de pop-up store staan en kunnen wij als tussen partij meerwaarde bieden voor onze grootste adverteerders.  

Het event is een mooi middel om kennis te maken met bezoekers, nieuwe media, de invloed van nieuwe media en mogelijke nieuwe klanten. Zij kunnen tevens meteen kennis maken met de online topmerken die nu ook eens echt tastbaar worden. Daarnaast zetten we marketingmiddelen in als Facebook, email, onze mediapartners en ons eigen platform om mensen naar de pop-up store te laten komen.

 

Op donderdagavond 22 september trapt de kortingscode.nl pop up store af met een feestelijke opening. Onder meer ondersteunt door een optreden van een bekende singersongwriter. Daarnaast kunnen genodigden als eerste de pop-up store bekijken, en is de avond van catering voorzien. De drie dagen erna is de store open voor iedereen.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>