TradeTracker.com lanceert tool voor Conversiepad Tracking

In een markt die gedomineerd wordt door het ‘last cookie counts’-principe stoppen affiliates veel energie en middelen in hun inspanningen om de laatste positie in het conversiepad te verwerven. Toch is bij meer dan 95% van alle affiliate transacties meer dan één affiliate betrokken in het promoten van de campagne. Conversiepad Tracking biedt affiliates inzage in de gegevens die nodig zijn om beter te presteren binnen hun niche, meer resultaat te behalen voor adverteerders en hiervoor naar behoren beloond te worden.

Adverteerders krijgen zicht op alle details met betrekking tot de interacties tussen hun klanten en de affiliates die de campagne promoten. De mogelijkheid om de affiliates te identificeren die hoofdzakelijk betrokken zijn aan het begin van de customer journey, maar niet of weinig converteren, stelt adverteerders in staat om hen alsnog naar waarde te belonen. Het versterkt de langetermijnrelaties en verhoogt de betrokkenheid van de affiliates in alle stadia van de customer journey.

publisher_window_02

 

Affiliates wordt de mogelijkheid geboden om hun positie te beoordelen en hun resultaten ten opzichte van andere concurrerende affiliates te analyseren. Wanneer affiliates de mogelijkheid krijgen om inzage te hebben in andere sitetypes en kanalen waarmee hun bezoekers in contact komen, kunnen zij extra investeren in die activiteiten die het best voldoen aan de behoeften van de adverteerder. Voor wie echt nieuwsgierig is, biedt deze tool de mogelijkheid om extra informatie te raadplegen over de positie ten opzichte van andere affiliates. Wanneer affiliates ervoor kiezen om hun informatie te delen in de “publieke modus”, dan kunnen ze, wanneer ook andere affiliates de “publieke modus” hebben geactiveerd, de namen van deze andere affiliatesites zien in het conversiepad. Enkel de affiliates die in “publieke modus” werken, hebben toegang tot de gedetailleerde site type gegevens. Voor affiliates die in “private modus” blijven, blijft de informatie over de sitetypes beperkt tot algemene informatie als “blog” of “vergelijkingssite”.

 

TUI over deze baanbrekende tool: “Dankzij Conversiepad Tracking via TradeTracker zijn wij in staat om ons affiliatekanaal op basis van de verschillende rollen van publishers in de customer journey te optimaliseren”.

 

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.