Meer conversies en minder kosten door relevantere advertenties

Online performance marketingbureau BlooSEM heeft sinds kort haar zoekmachine marketing aanbod succesvol uitgebreid met Dynamic Search Ads (afgekort DSA) met Page feeds. Met deze recent gelanceerde nieuwe feature van Google zorgt BlooSEM voor een hogere conversiegraad en een flinke kostenvermindering voor de deelnemende klanten.

Kennisintensief spel

De diversiteit in zoekmachine marketing (SEA) is groot en de ontwikkelingen op SEA gebied gaan snel. Het beheren en optimaliseren van een SEA campagne wordt vaak onderschat en vraagt juist om veel en kennisintensieve aandacht. Daarom staat BlooSEM altijd vooraan om nieuwe ontwikkelingen van Google, zoals Dynamic Search Ads met Page feeds, te omarmen.

Wat zijn Dynamic Search Ads?

Een campagne met Dynamic Search Ads, of dynamische zoekadvertenties, is een effectieve manier om betaald te adverteren in de zoekresultaten van Google. Het grootste verschil met een standaard campagne in het zoeknetwerk is het feit dat in een DSA campagne geen zoekwoorden gespecificeerd worden. Google koppelt automatisch de gebruikte zoekterm aan de content op een website.

Ook de bestemmingspagina wordt automatisch door Google geselecteerd, op basis van de relevantie hiervan ten opzichte van de zoekopdracht die in Google ingevoerd wordt. Zodoende worden potentiële klanten via dynamische zoekadvertenties automatisch naar de meest relevante locatie op een website geleid.

Relevanter en specifieker

Binnen een traditionele DSA campagne is er de mogelijkheid om bepaalde categorieën van een website te gebruiken, met deze nieuwe variant heeft de adverteerder echter een stuk meer controle over welke pagina’s getriggerd worden door relevante zoekopdrachten. Hierdoor wordt het mogelijk om nóg relevantere advertenties te schrijven én specifiekere doelstellingen na te streven!

Otto Munsters, Managing Director BlooSEM

“BlooSEM werkt als één van de eerste bureaus in Nederland sinds een aantal weken met deze nieuwe DSA campagnes voor een selecte groep klanten. We merken nu al dat de campagnes tot 22% meer conversies halen tegen 60% lagere kosten. We zijn zeer trots op deze eerste resultaten.”

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>