3 Social media marketing trends in 2019

Twitter, Facebook, LinkedIn. Sommige mensen zien het als platformen om met vrienden in contact te blijven. Een goede online marketeer daarentegen, die ziet een waardevolle marketing tool die talloze kansen biedt. Twijfel je of en hoe je het gaat inzetten? Lees dan deze blog!

Influencer marketing

Je ziet steeds meer bedrijven die ervoor kiezen om een influencer in te zetten. In 2019 gaat dit aantal alleen maar stijgen.

Bij het woord influencer denk je misschien al gelijk aan een beroemd instagrammer met duizenden volgers. Of een beroemde Youtuber ala Enzo Knol. Een samenwerking aangaan met deze mensen lijkt verschrikkelijk duur, en dus niet makkelijk om in te zetten voor kleinere bedrijven.

Moet je influencer marketing dan maar links laten liggen? Nee! Een trend in 2019 is het inzetten van micro-influencers. Deze influencers hebben minder bereik maar bereiken een specifiekere doelgroep en misschien is dit net de doelgroep die ook jouw bedrijf wil bereiken!

Micro influencers staan vaak dichter bij de doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan jonge ouders of mensen die uit het kantoorleven komen.

Interactie

Sociale media zijn ideale platformen voor interactie met je klanten en doelgroep. Er zijn ontzettend veel functies voor direct contact met je doelgroep zoals de privé chat, comments, hashtags en vermeldingen. Ook biedt het je klanten de mogelijkheid om interessante content te delen met hun kennissen.  

In 2019 zijn deze interacties belangrijker dan ooit. Facebook bijvoorbeeld heeft hun algoritme al aangepast om extra gunste te geven aan betekenisvolle interacties. Het organisch bereik van bedrijfspagina’s is gedaald.

In plaats van jouw producten zien ze op hun tijdlijn de vakantiefoto’s van hun collega of foto’s van de verjaardag van je neefje. Dit betekent dat je als bedrijf meer dan ooit afhankelijk bent van goede content die mensen willen delen of veel sociale interactie genereren.

Zorg dus dat je content interessant, betrokken en aantrekkelijk is. Als je content een gesprek op kan starten dan zit je goed! Zo zorg je voor veel engagement, AKA betrokken klanten. Twijfel je over je content? Vraag dan iemand met de functie marketeer om advies of vraag je klanten om feedback!

Instagram, facebook en snapchat verhalen

Wist je dat er dagelijks meer dan 400 miljoen mensen wereldwijd hun instagram verhalen checken? Ook facebook en snapchat hebben deze functie toegevoegd aan hun platform. Door als bedrijf goed gebruik te maken van deze functie kan je een grote doelgroep op een persoonlijke manier bereiken, zonde om deze kans links te laten liggen!

Ga jij jouw sociale media in 2019 naar een hoger niveau tillen? Ik hoop dat je met deze tips een beetje op weg bent geholpen!

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.