Sterk merk ontwikkelen? Wijzig je koers!

A thought that never changes, remains a stupid lie zong Bernard Sumner van New Order in 1983 al. En datzelfde geldt voor jouw merk; je zult continu op de laatste trends moeten inspelen om belangrijk te worden en te blijven.

Wat betekent dit concreet? Nou, dat er letterlijk en figuurlijk werk aan de winkel is! Want niet alleen trends in jouw specifieke vakgebied spelen een rol, maar ook het telkens veranderende algoritme van Google. Dit bepaalt namelijk of en hoe je op het wereldwijde web gevonden wordt. Gelukkig zijn er meerdere manieren om dat voor elkaar te krijgen. We nemen de belangrijksten daarvan met je door.

Content

Jezelf onderscheiden van de rest heeft alles te maken met wat voor producten en diensten jij kunt leveren. Daar komt natuurlijk een heel stuk presentatie bij kijken. Naast sfeervolle en aantrekkelijke afbeeldingen komt daar ook nog relevante tekst bij kijken; hiermee word je immers door Google gevonden!

De artikelen en/of begeleidende teksten die op je website komen te staan, moeten aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • Ze moeten relevant zijn voor het onderwerp.
  • Ze moeten uniek en uitgebreid zijn om zich te onderscheiden van teksten op concurrerende sites
  • Het liefste doe je een zoekwoorden onderzoek om erachter te komen met welke termen er het meest gezocht wordt, zodat je hierop in kunt spelen
  • Om meer hits te krijgen, kun je het beste veel links naar andere pagina’s van je website in je teksten integreren; zorg er dan wel voor dat deze verwijzingen relevant en interessant zijn voor de lezer
  • De teksten moeten om de zoveel tijd worden geupdate; Google houdt namelijk van dynamische content

Zorg er bovendien voor dat je teksten in foutloos Nederlands geschreven worden; wanneer een lezer met ook maar een beetje taalkennis naar foutieve spelling en/of kromme zinsconstructies zit te kijken, zal hij of zij snel afhaken.

Linkbuilding

Hoe vaker een persoon ergens van bewust wordt gemaakt, hoe sneller hij/zij dat zal onthouden. Dat is de basisgedachte achter linkbuilding. Zowel je doelgroep als Google zelf zal je pagina’s nog vaker oppikken wanneer jouw website vaak genoeg vermeld wordt op relevante websites. Ook blog creatie zetten kan voor dit doeleinde worden ingezet.

Kortom, zorg dat je overkomt als een expert op jouw vakgebied en bied je lezerspubliek interessante en relevante content aan op zowel je eigen website als andere platforms.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.