Integreer commissie data van affiliate netwerken in Google Analytics, Google Ads en Facebook Ads met We Can Track

Nieuwe technologie biedt nieuwe kansen. Sinds dit jaar kunnen affiliate marketeers hun commissie data overal integreren en analyseren om zo inzicht te krijgen in nieuwe marketingkanalen die bijdragen aan groei in omzet. 

___ 

Het ondanks gelanceerde We Can Track biedt nieuwe kansen; Aangesloten affiliate marketeers kunnen al hun commissie data integreren in de door hun gebruikte marketingtools die daarbij kunnen bijdragen aan een groei in omzet. 

Het analyseren en optimaliseren van campagnes zal niet langer een moeizame en problematische taak zijn. Ook het automatiseren van budget- en biedingsaanpassingen voor campagnes wordt de nieuwe norm. De resultaten hiervan zijn hogere inkomsten en lagere kosten door meer efficiëntie en hogere ROAS. Waardoor affiliate marketeers ook meer tijd kunnen besteden aan creatieve taken. 

Waarom zal 2020 anders zijn dan de jaren ervoor? “Dat is omdat conversie attributie van diverse affiliate commissies aan marketing- tools en kanalen niet langer een ‘onmogelijke’ blackbox is.” Aldus de oprichters Sirio Kupper en Ajay Singh die in 2019 besloten hier een oplossing voor te ontwikkelen. 

Door een JavaScript-tag of WordPress Plugin op de website te plaatsen, is het meeste installatiewerk al gedaan. Het enige wat je nog hoeft te doen is de publisher accounts van je aangesloten affiliate netwerken met We Can Track te verbinden door eenvoudig API-gegevens in te voeren. 

De creativiteit die je vervolgens met de data kunt doen is grenzeloos; integreer het in online marketing tools zoals Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads, Microsoft Ads (Bing Ads), Data Studio, BigQuery en meer. 

Dit geeft affiliate marketeers de mogelijkheid om al hun online marketing tools met elkaar te verbinden. Waarmee ze elke conversie kunnen volgen, machine learning van advertentieplatforms kunnen gebruiken om campagneaanpassingen te automatiseren en ook doelgroepen te creëren om de juiste doelgroep te bereiken. 

Ook het in- en uitloggen bij al je aangesloten affiliate netwerken om de laatste commissies te ‘checken’ is niet langer vereist. Alle affiliate commissies worden door We Can track weergegeven in één geavanceerd dashboard dat alle conversies, adverteerders, klik- en commissie data met elkaar combineert. 

Tijd voor een upgrade 

Het is tijd dat de technologie voor publishers in de affiliate industrie een upgrade krijgt. Want door het ontbreken van publisher tracking oplossingen durfden de meeste affiliate marketeers geen nieuwe marketingkanalen uit te proberen. 

Online blijft de concurrentie toenemen; de algoritmes van zoekmachines blijven veranderen, de provisiepercentages staan bij sommige adverteerders tijdens de huidige corona crises onderdruk, en ook de voorwaarden voor affiliate partnerships worden strenger. Dit is de situatie waarmee affiliate marketeers op dit moment worden geconfronteerd. Daarom zijn ze genoodzaakt extra creatief te zijn en nieuwe marketingkanalen te testen. Waardoor ze uiteindelijk minder afhankelijk zullen worden van SEO om meer controle te krijgen op hun toekomst. 

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.